מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

איך לבחור ריצוף למרפסת? המדריך המלא

איך לבחור ריצוף למרפסת

המאפיינים הפיזיים של מרפסת מצריכים התייחסות מיוחדת כאשר מנסים לבחור ריצוף מתאים. מרפסות הן לרוב יותר צרות וחשופות להשפעות של מזג האוויר. עיצוב המרפסת כולל הנחה של אריחים אשר מגיעים במגוון סגנונות. אז איך בוחרים את האריח המתאים למרפסת? איזה סוג מתאים יותר לריצוף בחוץ?

אריחים אחידים והומוגניים

כאשר מדובר במרפסת פתוחה שאינה מוגנת על ידי מעטה עליון כלשהו, הרצפה עלולה להירטב ולכן מומלץ לבחור באריחים אחידים והומוגניים. אריחים אלה מעוצבים כך שהחלק הקדמי והאחורי שלהם זהים, הצבע שלהם אחיד וכך גם מידת הברק שלהם. מדובר בסוג אריח שנחשב למאוד עמיד בפני שחיקה ועמידות החלקה ולכן הוא אידיאלי עבור ריצוף חוץ.  

אריחים מעוצבים

מרפסות יותר גדולות שבהן אנו מתכננים לערוך אירועים ולארח בני משפחה וחברים מצריכות עוד זמן השקעה בעיצוב המראה האסתטי שלהן. אריחים מעוצבים מגיעים במגוון סגנונות שיכולים להתאים לכל העדפה של דיירי הבית. אריחים מזוגגים למשל יכולים להגיע בדפוסים שונים על פני שטח האריח והיכולת שלהם למנוע נפילה או החלקה הופכת אותם גם לבחירה טובה עבור ריצוף המרפסת. ישנם אריחים מעוצבים בסגנונות מודרניים יותר וכאלה שמגיעים בעיצוב וינטג'.

אריחים מלוטשים

אריחים מלוטשים הם עוד סוג של ריצוף שמתאים עבור מרפסות. באמצעות אריחים אלה ניתן ליצור אפקטים של אריח דמוי אבן ועץ והם נחשבים לפריט דקורטיבי איכותי. אריחים מלוטשים הם גם בעלי עמידות גבוהה והם לא נשחקים לאורך זמן. פני השטח של אריחים מלוטשים הוא הרבה יותר נקי  ולכן לעיתים מעבר לריצוף המרפסת, נהוג גם להשתמש בהם כאשר רוצים לקשט את המטבח והקירות החיצוניים של הבית.

ריצוף חוץ – איך בוחרים?

החומר שממנו עשוי האריח הוא לא רק הפרמטר היחיד שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים על ריצוף למרפסת. גודל האריחים למשל צריך להיות מותאם לגודל של המרפסת. כאשר מדובר במרפסת קטנה, המטרה היא ליצור אשליה של מרפסת יותר מרווחת ובחירה בגודל אריחים יחסית קטן תהיה הדרך לעשות זאת. הצבע של האריחים גם הוא חייב להילקח בחשבון כיוון שהוא ישפיע באופן ישיר על המראה הכללי של המרפסת.

ניתן לומר שהצבע של האריחים הוא אחד הפרמטרים הקריטיים בבחירת הריצוף למרפסת כיוון שהיא זו שתשפיע באופן ישיר על התפקוד החזותי החיצוני של המרפסת. קיימת אפשרות של שילוב אריחים מכמה צבעים, אך גם בחירה בצבע אחיד יכולה ליצור את המראה המושלם. הפרמטר הנוסף שיש לשקול הוא המידות המדויקות של המרפסת. תכנון מראש של תהליך הנחת האריחים יאפשר רכישה של מספר האריחים הכולל הנדרש ואף כמות האריחים שיש לבצע בהם חיתוך על מנת שיתאימו בצורה מושלמת למבנה של המרפסת. ניתן לרצף את המרפסת באופן עצמאי אך מומלץ לשכור את שירותיו של רצף מקצועי שיידע לתכנן אתכם מראש את התהליך ולבצע אותו במהירות וביעילות.

עוד בנושא צרכנות
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש