מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

החבר'ה שמצילים חיים בכל רחבי העולם

הצלה ללא גבולות

נדמה שאין מי שאינו מכיר את האמרה – כל המציל נפש אחת מישראל – כאילו הציל עולם מלא. אך יש כאלה שהלכו עם זה צעד אחד קדימה והפכו את זה לדבר מעשי ואמתי. אחד הארגונים המוכרים ביותר, זה 'הצלה ללא גבולות'. מדובר למעשה בעמותה הפועלת כארגון רפואי לכל דבר ועניין כאשר היא שמה לה למטרה לסייע לכל מי שזקוק לסיוע רפואי, כאשר העזרה שהיא מגישה נעשית בלי סינון, בלי גבולות ובלי כל קריטריון. כל אחד, כל אדם באשר הוא ובכל נקודה בגלובוס שם הוא נמצא, זכאי לקבל סיוע רפואי מציל חיים.

הצלה בכל נקודה בגלובוס

הארגון, כפי שאתם מבינים, מונה מאות ואלפי מתנדבים הפרושים בכל מקום בארץ ובעולם כאשר כך הארגון מסוגל לתת מענה לכל אחד במהירות האפשרית. כל קריאה לסיוע, נענית מייד על ידי צוות ייחודי ומקצועי האמון על שמירת חיי אדם.

צוות מקצועי היודע היטב להגיש את העזרה הראשונה הנחוצה אשר במקרים רבים היא זו שלמעשה קובעת את המשך חייו של האדם הפגוע.

כי ידוע שבמקרים רבים, ככל שהעזרה הראשונית ניתנת מהר יותר, כך נמנע דרדור במצב הרפואי והחולה יצליח להשתקם ולהחלים בצורה טובה יותר.

מתי זה התחיל?

כל הארגון בעצם הוקם בשלהי האינתיפאדה השנייה. פיגוע רצחני התרחש על יד קריית ארבע בה נרצחו באכזריות שתי מורות ששבו מעותניאל.

אריה לוי שהוא אחד ממקימי העמותה היה בחדרו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל כאשר הגיעו אליו שני רופאים שנכחו באותו אירוע וספרו לו כי רק בגלל היעדר ציוד מתאים הם לא יכלו להציל את חייהן של שתי המורות. הרב פנה באותו מעמד אל הרב אריה לוי ושאלו – האם אין ארגון הצלה הפועל ביו"ש? ומשנענה בשלילה הורה הרב לאריה להקים מייד ארגון הצלה במקום. אריה לוי אכן נטל על עצמו את הפרויקט ובברכת הרב הוקם הארגון.

הצלה ללא גבולות – כפשוטו ממש!

הארגון התפתחת מהר מאוד כאשר עוד ועוד מתנדבים הצטרפו לשורות הארגון וציוד יקר ערך חולק לכל אחד מהם. הודות לכך יש להם כיום את האפשרות להציל חיים כאשר מוזעקת עזרה רפואית.

אנשי עשייה מובילים מנים את מתנדבי הארגון כאשר הם מתרגלים מידי פעם אירועי חירום סימולטניים. מדובר במערכים המדמים אירועי חירום שהם קרובים מאוד למציאותיים בהם לומדים מתנדבי הארגון איך וכיצד להשתפר עוד ועוד בעת אירועי חירום.

בארגון התקיימו מעל 700 תרגילי סימולציה מהמתקדמים בעולם אשר הקפיצו את היכולת המקצועית של אנשי ההצלה.

הארגון מונה כיום מעל 6000 איש שהוכשרו לעבודה כמגישי עזרה ראשונה.

הארגון מציע שירותי הצלה ב14 מדינות בעולם עם 1320 ערכות מצילי חיים.

15 אמבולנסים, 10 בימבלנסים 25 אופנולנסים עם 7 טרקטורונים.

עוד בנושא כללי
ציוד לגני ילדים
עיצוב גן ילדים: איך לבחור ציוד שמזמין חקר ולמידה

במאמר זה נתמקד בבחירה ושילוב ציוד חינוכי בגני ילדים, המזמין חקר ולמידה. נדגיש את השפעת הסביבה הפיזית על התפתחות הילדים ונסקור ציוד שתומך בפיתוח מוטורי, קוגניטיבי, וחברתי. המאמר מציע דרכים להטמעת הציוד בשגרה היומית, כדי ליצור סביבת למידה מעשירה ומלאת ידע.

קרא עוד »
עיצוב חדר אמבטיה
עיצוב חדר האמבטיה – איך תיצרו חדר אמבטיה מעוצב ופרקטי

עיצוב חדר אמבטיה: מדריך פרקטי ליצירת חלל מושלם
הכירו את הסודות של עיצוב חדר אמבטיה אידיאלי – מבחירת סגנונות עיצוב, דרך תכנון מרחב, חומרים וגוונים, ועד לאביזרי עיצוב. קבלו טיפים ליצירת חדר אמבטיה יפהפה ופונקציונלי שמשדרג את הבית ואת איכות החיים.

קרא עוד »
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש