מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

כיצד לשמור על נהלי הבטיחות בעבודה

בטיחות בעבודה

נהלי הבטיחות במקום העבודה נועדו לשמור על כל העובדים ואף המעסיק וחשוב להכיר אותם ולפעול על פיהם. קיים מגוון עצום של חוקי בטיחות במקום העבודה והם לרוב מותאמים לתחום שבו העסק מתמקד. נהלי הבטיחות עבור אתר בנייה למשל יהיו שונים מנהלים שנקבעו עבור מסעדה או בית חולים. 

עבודה עם חומרים מסוכנים

יצרנים ויבואנים של חומרים מסוכנים נדרשים לבצע סיווג מדויק של כל סוגי הכימיקלים שבהם נעשה שימוש ועליהם ליידע את כל העובדים מראש על הסיכונים האפשריים שיהוו חלק מעבודתם היומית. מעסיקים שמקבלים משלוחי ייבוא המכילים כימיקלים מסוכנים נדרשים לספק דפים בטיחותיים ובהם מידע הנוגע לאופן שבו יש להתנהל ולהוביל את אותו חומר מסוכן. דפי המידע גם רלוונטיים עבור חומרים כמו פסולת מסוכנת, תקופות ואף מוצרי טבק ולא תמיד קשורים בהכרח לכימיקלים. שמירה על בטיחות בעבודה כאשר היא כוללת חומרים מסוכנים מצריכה הכשרה מתאימה של כל עובד והקפדה על נהלים ברורים.

ציוד הגנה אישי לכל עובד – מדים ונעליים 

שמירה על הבטיחות מצריכה גם ציוד מגן עבור כל עובד שכולל מדים שמאפשרים סגירה מהודקת. השרוולים בחולצה צריכים להיות צמודים וזאת על מנת למנוע אפשרות של סכנת אש במידה והעובד עוסק בעבודה עם מבערי גז פתוחים. עליהם לרוב ללבוש רשתות לשיער על מנת למנוע אפשרות של חשיפה ובמידה והעבודה דורשת סינרים, הם צריכים להיות עשויים מחומרים שלא מתלקחים. הנעליים שהעובד מקבל צריכות להיות יציבות ולספק תמיכה טובה בגב על מנת למנוע בעיות גב עתידיות. הנעליים צריכות להיות סגורות ובעלות סוליה שתמנע את האפשרות של החלקה. כאשר מקום העבודה הוא מפעל יצרני עם חומרים כבדים, החלק העליון של הנעל צריך להיות עשוי גם מחומר קשיח על מנת להגן על כף הרגל במקרה של נפילת. 

הגנה על העיניים והידיים

שמירה על הבטיחות כוללת גם שימוש בכפפות שיגנו על הידיים – במרבית המפעלים שעוסקים במוצרי מזון נהוג להשתמש בכפפות לטקס מגומי טבעי, כפפות שעשויות מגומי סינטטי ואף כפפות ויניל. כדאי לבחון היטב את התווית על הקופסה שמכילה את הכפפות על מנת להיות בטוחים מאיזה חומר הם עשויים. ישנם עובדים שרגישים ללטקס טבעי ובמקרים כאלה האפשרות של כפפת גומי סינטטי תהיה הפתרון.

במידה ומדובר למשל בעובד שעוסק בחיתוך בשר, יהיה עליו לחבוש כפפות רשת ברזל עבה. הגנה על העיניים גם היא חלק משמירה על נהלי הבטיחות במקום העבודה. על כל עובד להרכיב משקפיי בטיחות או מסכה שתמנע את האפשרות של חדירת גורם זר לתוך העין ופגיעה בלתי הפיכה כתוצאה מכך. עבודה עם חומרי ניקוי שמנקים קורוזיה למשל יכולה בקלות לגרום להתזה של נוזל לתוך העין. חלקיקים שעפים באוויר יכולים גם לנחות בקלות בתוך העין וכיוון שמדובר באזור מאוד רגיש, חשוב לוודא שמיישמים את נהלי הבטיחות שיימנעו נזק תמידי.

עוד בנושא כללי
ציוד לגני ילדים
עיצוב גן ילדים: איך לבחור ציוד שמזמין חקר ולמידה

במאמר זה נתמקד בבחירה ושילוב ציוד חינוכי בגני ילדים, המזמין חקר ולמידה. נדגיש את השפעת הסביבה הפיזית על התפתחות הילדים ונסקור ציוד שתומך בפיתוח מוטורי, קוגניטיבי, וחברתי. המאמר מציע דרכים להטמעת הציוד בשגרה היומית, כדי ליצור סביבת למידה מעשירה ומלאת ידע.

קרא עוד »
עיצוב חדר אמבטיה
עיצוב חדר האמבטיה – איך תיצרו חדר אמבטיה מעוצב ופרקטי

עיצוב חדר אמבטיה: מדריך פרקטי ליצירת חלל מושלם
הכירו את הסודות של עיצוב חדר אמבטיה אידיאלי – מבחירת סגנונות עיצוב, דרך תכנון מרחב, חומרים וגוונים, ועד לאביזרי עיצוב. קבלו טיפים ליצירת חדר אמבטיה יפהפה ופונקציונלי שמשדרג את הבית ואת איכות החיים.

קרא עוד »
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש