מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

עיצוב של פרגולה מעץ זה דורש מומחיות – המדריך המלא

פרגולה מעץ

במקומות רבים בוחרים היום להציב פרגולות. גם אם בעבר היה זה בעיקר בכפרים, במושבים קטנים או בבתי נופש, הרי שהיום אנחנו מוצאים את הפרגולות בהרבה מאוד מקומות נוספים. בחצרות, בגינות ואפילו במרפסות.

חשוב להבין שהפרגולה היא לא מוצר סטנדרטי שאותו בוחרים בצורה שבלונית. כי הפרגולה היא מוצר שיש לתפור אותו בהתאם לצרכים של הלקוח.

הפרגולה יכולה להיות עשויה בעיצובים שונים ומגוונים וגם מחומרים שונים. זו יכולה להיות פרגולה העשויה עץ שזה מה שכולנו מכירים, אך היא גם יכולה להיות עשויה מאלומיניום, אפשרות שהפכה להיות מקובלת מאוד בשנים האחרונות. אם נחזור לפרגולה העשויה עץ, היא יכולה להיות מסוגים שונים של עץ. 

התאמה נכונה של הפרגולה

חשוב לבחור את החומרים שירכיבו את הפרגולה בהתחשב במספר נתונים.

  • האקלים במקום – הפרגולה חייבת להיות מותאמת מבחינת האקלים שם היא אמורה לעמוד. אם בחרנו ללכת על פרגולה מעץ, הרי שסוג העץ חייב להיבחר בהתאם לתנאי מזג האוויר באזור. 

העץ לא ממש אוהב מים, רטיבות, שמש חזקה ולרוב אם נציב במרפסת או בחצר רהיט העושי עץ והוא יישאר שם למשך חודשים ארוכים או אפילו פחות מזה, הוא יאבד מהר מאוד את המראה הקודם שהיה לו. הוא ידהה, הוא יתחיל להתקלף, הוא ייעשה חלש ולא יציב ובקיצור, לגמרי לא ישרוד. אז ברור שבפרגולה חייבים לשים לב שדברים כאלו לא יקרו. 

אז דבר ראשון חשוב להתייחס לסוג של העץ שאכן מתאם למזג אוויר קיצוני. אך מעבר לכך, חשוב לבחור בעץ מטופל היטב שכבר עבר את החיטוי ואת השימון בחומרים השונים שיבטיחו את העמידות של הפרגולה לאורך זמן.

  • המשקל של הפרגולה – הפרגולה במיוחד זו מעץ היא מוצר כבד. אי אפשר להציב פרגולה כזו בכל מרפסת בלי לבדוק מראש כי אכן המקום יכול להחזיק את הפרגולה הזו. אז כאן יהיה צורך לפנות אל מהנדס בטיחות על מנת שהוא ייאשר את בניית הפרגולה ואף ימליץ על סוג הפרגולה ועל המשקל המקסימלי האפשרי שלה.
  • האפשרות להקים פרגולה עומדת – לא בכל מקום יש לנו אפשרות להקים פרגולה עם עמודים בקרקע. אם הגינה שלנו קטנה מידי או שהמרפסת מצומצמת גם ככה, יש לשקול הקמה של פרגולה תלויה. כלומר פרגולה שנתמכת בקיר הבית. לא בכל מקום זה אפשרי ולא תמיד זה יהיה בטוח. זו נקודה שחשוב לברר גם כן מול מהנדס בטיחות.

 אם אתם רוצים גם כן לשדרג את החצר, הגינה או המרפסת בפרגולה מעוצבת מעץ, שימו לב לא לדלג על אף אחד מהשלבים שציינו לעיל. זאת על מנת שהפרגולה שלכם אכן תעניק לכם את המענה המדויק והנכון, את הצל הרצוי והמתאים לכם ומהחומר שיוכיח עמידות לאורך ימים שונים.

עוד בנושא צרכנות
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש