מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

מה עושים במקרים של פשיטת רגל ועיקול רכב?

עיקול רכב

לא אחת קורה, במסגרת הליך של פשיטת רגל, שמבצעים גם עיקולים שונים, ביניהם עיקול של רכב. רכב, עבור מרבית האנשים, משמש ככלי חשוב ומרכזי מאד, ולעיתים אפילו משרת לצרכי עבודה. עיקול של רכב יכול להוביל לכדי פגיעה של ממש, וזאת לצד בעיות כלכליות אחרות, שהן אלו, שהובילו בין היתר, להליך פשיטת הרגל. 

מהו עיקול רכב?

כאשר מדברים על עיקול רכב כתוצאה מפשיטת רגל מתכוונים להליך, המקובל כיום לא מעט, כזה המאפשר להפעיל לחצים על אותם חייבים להסדיר את חובם. עיקול הרכב יכול להיעשות לצד עיקול של אלמנטים נוספים, ביניהם מכשירים חשמליים יקרי ערך (אותם מעקל הקבלן ישירות מהבית), עיקול של דירה אפילו ועוד. כאשר בוחרים בהליך שכזה, הדבר נרשם במשרד הרישוי, כך שלא ניתן למכור את הרכב ולהעביר את הבעלות עליו. הרכבים הניתנים לעיקול במסגרת הליך זה הם רכבים המשמשים את אותם חייבים כדרך קבע, בין אם אלה רכבים פרטיים, רכבים מסחריים או רכבים הנדסיים.

מי יכול להגיש בקשה לעיקול רכב?

את הבקשה לעיקול רכב יכולים להגיש כל אותם זוכים, שלהם חייב פושט הרגל כסף. הזוכים הם אלה, המחזיקים, בהתאם לפסק הדין, שיקים, חשבונות או מסמכים המחייבים את אותו האדם לשלם להם. 

איך ניתן להגיש בקשה לעיקול רכב?

את הבקשה לעיקול רכב ניתן להגיש דרך אתר רשות האכיפה והגבייה וללא הצורך בצירוף של טפסי בקשה. יש להקפיד תחילה להירשם לאתר ולציין, בהמשך, את הנימוקים לבקשת העיקול המדובר. אפשרות אחרת היא להגיש את הבקשה באמצעות דואר אלקטרוני, דואר רגיל או פקס ישירות אל לשכת רשות האכיפה והגבייה. במקרה כזה יש למלא טופס 504, טופס בקשת זוכה לנקיטת הליכים לצורך גביית החוב המדובר. 

מה עושים מול עיקול של רכב ואיך ניתן לבטל זאת?

אם זה החייב, המעוניין לבטל את עיקול רכבו, עליו לדאוג לשלם את סכום החוב, כפי שמופיע בתיק הליך העיקול. לאחר שביצע את התשלום, יבוטל באופן מידי עיקולו של הרכב. אפשרות נוספת היא פריסת תשלומי החוב לתשלומים חודשיים, דבר אותו ניתן לעשות בעזרתו של עורך דין. לאחר פריסת החוב אפשר להגיש בקשה לביטול אותם הליכים, לרבות עיקול הרכב. בקשה זו תועבר אל רשם ההוצאה לפועל, המחוייבת להחזיר תשובה בתוך כ-45 ימים ממועד הגשת בקשת ביטול העיקול. 

לסיכום,

חשוב להבין, עיקול הרכב הוא אמצעי המבטיח את פירעון החוב. יש דרכים להתמודד עם המצב, אך כדאי לקחת בחשבון את המשמעויות המשפטיות לכך. לפני הפנייה לבית המשפט לביצוע הליכים שונים, הכרוכים בפשיטת הרגל ובהסדרת החוב לשם ביטול עיקול הרכב, מומלץ לשקול לנסות ולדבר עם מגיש הבקשה לעיקול ולמצוא דרך להגיע להסדר. פעמים רבות הדבר יחסוך, לשני הצדדים (לחייב וגם לזוכה) טרטור רב ויבטיח שקט נפשי.

עוד בנושא כללי
ציוד לגני ילדים
עיצוב גן ילדים: איך לבחור ציוד שמזמין חקר ולמידה

במאמר זה נתמקד בבחירה ושילוב ציוד חינוכי בגני ילדים, המזמין חקר ולמידה. נדגיש את השפעת הסביבה הפיזית על התפתחות הילדים ונסקור ציוד שתומך בפיתוח מוטורי, קוגניטיבי, וחברתי. המאמר מציע דרכים להטמעת הציוד בשגרה היומית, כדי ליצור סביבת למידה מעשירה ומלאת ידע.

קרא עוד »
עיצוב חדר אמבטיה
עיצוב חדר האמבטיה – איך תיצרו חדר אמבטיה מעוצב ופרקטי

עיצוב חדר אמבטיה: מדריך פרקטי ליצירת חלל מושלם
הכירו את הסודות של עיצוב חדר אמבטיה אידיאלי – מבחירת סגנונות עיצוב, דרך תכנון מרחב, חומרים וגוונים, ועד לאביזרי עיצוב. קבלו טיפים ליצירת חדר אמבטיה יפהפה ופונקציונלי שמשדרג את הבית ואת איכות החיים.

קרא עוד »
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש