מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

שלבים לרכישת בית – המדריך המלא

רכישת בית

תהליך רכישת בית מצריך התחייבות כלכלית מאוד גדולה והרבה אנשים נרתעים ומהססים לחתום סופית על העסקה במיוחד כאשר מדובר בפעם הראשונה שבו רוכשים נכס. הדרך לייעל את התהליך היא לעבור על מספר שלבים ולוודא שהבית אכן במצב טוב ותקין ושאתם עומדים בתקציב שייעדתם למטרת הרכישה.

מחקר מקדים וקביעת תקציב

ברגע שהחלטתם שאתם מעוניינים לרכוש בית, עליכם להתחיל בחיפוש. כיום אפשרויות החיפוש כוללות אתרי אינטרנט, קבוצות בפייסבוק, עיתונים וכמובן גם סוכני נדל"ן. תוכלו לעשות רשימה של הנכסים הפוטנציאליים שמאצתם על מנת לבחון כמה זמן הם נשארים זמינים לרכישה (זה יהווה אינדיקציה עבורכם לאיכות הנכס והמחיר שבעל הנכס מבקש עבורו). לאחר שבחנתם את שוק הנדל"ן קיים, השלב הבא יהיה בחינת אפשרויות מימון הרכישה וכמובן קבלת משכנתא.  

בדיקה של הבתים

החלו בסיורים במספר בתים שזמינים לרכישה ועומדים בתקציב שהגדרתם מראש. מומלץ להביא עמכם מחברת ועט ולרשום הערות על כל בית שבו אתם מבקרים ואף כדאי לצלם תמונות וסרטונים (לאחר שביקשתם את רשותו של בעל הנכס) על מנת שתוכלו לבחון אותם במועד מאוחר יותר. הקפידו לעבור ולבדוק מספר פרטים בבית כמו בדיקה של הצנרת על ידי הפעלת הברזים על מנת לבחון את מידת לחץ המים. הפעילו וכבו מתגים על מנת לבחון את מערכת החשמל, פתחו וסגרו את חלונות הבית ואף העריכו את הסביבה החיצונית של הבית – כמה תנועה יש ברחוב, האם קיימת מספיק חניה עבורכם ועבור אורחים, האם ישנה תחבורה ציבורית נוחה וקרובה ועוד. 

בדיקת שמאי 

הצעות לרכישה לרוב מותנות בבדיקה של שמאי שיבחן את הבית על מנת לזהות סימנים של נזק למבנה או דברים שיש לתקן. לאחר שבעל הנכס יקבל את הצעת המחיר שלכם, תוכלו להזמין שמאי שבסוף הבדיקה יגיש דוח ובו יופרטו כל הממצאים שאיתר במהלך הבדיקה. במידה וקיימים ליקויים, תוכלו לנהל משא ומתן מול בעל הנכס על מנת להוריד את העלות ולדון מחדש בהצעה שהגשתם. במידה ובעל הנכס, יסרב להוזיל את העלות או לבצע את התיקונים, תוכלו למשוך את ההצעה שלכם מבלי לשלם קנס במידה והבידה אכן העלתה נזק משמעותי לנכס. במידה והוסכם שבעל הנכס יבצע את התיקונים, תוכלו לבון את הנכס לפני סגירת המכירה על מנת לוודא שאכן כל התיקונים בוצעו וכעת ניתן לסגור את העסקה.

ניירת בירוקרטית וחתימה על חוזה

בתהליך רכישת בתים ישנה לא מעט בירוקרטיה וניירת שיש להגיש. עליכם להיות בטוחים שבעל הנכס אכן מחזיק ברשותו תעודה שמוכיחה שהוא הבעלים החוקיים של הנכס ושהוא רשאי לבצע את המכירה. לאחר שכל הניירת נבדקה מצד המוכר ואתם קיבלתם את כל האישורים המתאימים מהבנק (כמו אישור למשכנתא), תוכלו לבצע את החתימה על העסקה. בדרך כלל לוקח מספר ימים עד שההלוואה מאושרת סופית וניתן להעביר את הכספים ואז תוכלו לעבור לבית החדש.

עוד בנושא צרכנות
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש