מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

דאטה סיינס: למי זה מתאים, ואיך תהפכו לדאטה סיינטיסט?

data science

דאטה סיינס הוא ענף ייעודי העוסק בכלים ותהליכים לכריית נתונים, ליצירת ידע ולהסקת מסקנות מתוך מידע וכמויות גדולות של נתונים. זו הגדרה כללית ופשוטה יחסית שמתאימה גם לתחומים נוספים כמו BI ודאטה אנליסט, אך יש הבדלים משמעותיים בין התחומים.

כמויות הנתונים המיוצרות כיום בעולם הן עצומות ולמעשה העולם מונע על ידי נתונים. לאור הגידול החד בכמויות המידע והנתונים יש עלייה משמעותית בתוכנות וביישומים מבוססי הנתונים במגוון רחב של תחומים כגון: פיננסים, בנקאות, רפואה, ערים חכמות, כלי רכב חכמים ועוד. למעשה, דאטה סיינטיסט הפך למקצוע העתיד בהייטק, יש ביקוש רב למומחי נתונים וניתן להשתלב בעבודה בקלות וליהנות מתנאים מתגמלים במיוחד בחברות המובילות במשק.

מה זה בדיוק דאטה סיינסטיסט?

מומחה data science נקרא דאטה סיינטיסט ותפקידו מרכזי וחשוב בארגונים הגדולים, זהו תפקיד מאתגר ומתגמל מאוד בשנים האחרונות. יש ביקוש רב למומחים נתונים למגוון תפקידי מפתח בארגונים השונים, ובעיקר בחברות הייטק ופיננסים. דאטה סיינטיסט מבצע מחקרים וכריית מידע לצורך איסוף נתונים בכמויות גדולות ולהפקת תובנות עסקיות מהמידע, עליו לטייב ולארגן את המידע המשמש למחקרים ולהסקת מסקנות ותובנות, להפעיל אלגוריתמים משוכללים של למידת מכונה, לתכנן מודולים לכריית ולאיסוף מידע, לשלב כלים סטטיסטיים ולחזות את העתיד על בסיס המידע שנאסף.

למי מתאים להיות דאטה סיינטיסט?

לימודי data science (דאטה סיינס) נועדו להכשיר את הבוגרים לתפקידים כמו מנתחי ומדעני נתונים עם התמחות בלמידת מכונה (Machine Learning) וכלים להפקת תובנות עסקיות על בסיס נתוני אמת.

בתחילת הדרך, ארגונים גייסו מתמטיקאים כמומחי נתונים, וכיום הלימודים מיועדים בעיקר לבעלי תואר ראשון ושני במתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב. התחום מתאים לבעלי ידע ויכולות מתמטיות, למתכנתים השולטים בפייתון עם רקע באלגוריתמים ולבעלי יכולות אנליטיות כמו אנליסטים ומומחי BI.

כדי להתקבל ללימודים יש לעמוד בתנאי הסף, הדרישות שונות בין המכללות והאוניברסיטאות השונות, ולרוב הדרישה היא תואר ראשון בתחומים כמו מערכות מידע, הנדסת תעשיה וניהול, כלכלה, מנהל עסקים, מתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב, הנדסת תוכנה. נדרש רקע בתכנות (חובה) וגם בוגרי קורסים מתקדמים בתחום ה-BI יכולים להתקבל ללימודים.

הכישורים הנדרשים למומחה נתונים כמו דאטה סיינטיסט הם:

  • איסוף מידע ממערכות שונות, אינטגרציה ויכולות עבודה עם כמויות עצומות של מידע (ביג דאטה) וכלים לעיבוד מידע לא מובנה.
  • יכולות חקירה, תכנות וניתוח סטטיסטי.
  • ניתוח אנליטי בדגש על כריית מידע, חיזוי, עיבוד מידע טקסטואלי, אנליזה של נתונים ואופטימיזציה. 
  • הסקת מסקנות ופרסום תוצאות על בסיס ניתוח המידע והנתונים שנאספו בארגון.

איך תהפכו לדאטה סיינטיסט?

כדי לעבוד כמומחה נתונים ולעסוק בתפקיד המאתגר והמתגמל של דאטה סיינטיסט יש ללמוד את התחום ולפתח יכולות שונות בתחום התכנות, כריית המידע, אופטימיזציה, מידול ועוד. הקורס כולל נושאי לימוד מגוונים כמו תכנות ב-R  ובפייתון, מתמטיקה ומדעי הנתונים, סטטיסטיקה והסתברות, למידת מכונה ועוד.

עוד בנושא טכנולוגיה לימודים בישראל
animation
לימודי אנימציה

אנימציה היא תחום שובה לב המתפתח במהירות. עם הביקוש הגובר לאנימציה איכותית בתעשיות שונות, מכללות לאנימציה הפכו לבחירה פופולרית עבור אנשים המעוניינים לבנות קריירה בתחום

קרא עוד »
יועץ מס או מנהל חשבונות?

במידה ואתם מתלבטים האם להירשם לקורס ייעוץ מס או לקורס הנהלת חשבונות, הכתבה שלנו היא בדיוק בשבילכם. הכתבה בשיתוף עם אתר מכללת השכל המציעה מגוון

קרא עוד »
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש