מחשבון ביטוח רכב – כל מה שרציתם לדעת

מחשבון ביטוח רכב

בשנת 2004, נכנסה לשוק הביטוחים רפורמה בביטוח החובה, אשר הובילה לאי אילו מהפכות עבור צרכני הביטוח הפרטיים. בגדול, חברות הביטוח נמנעו מלתמחר את פוליסות ביטוח החובה שלהן כאוות רצונן, אלא על פי פרמטרים מסוימים הכפופים לרגולציה. יתרה מכך, צרכנים קיבלו את האפשרות להשוות בין מחירי ביטוח חובה כדרך מחשבון משרד האוצר. אם כן, תעריפים הוזלו בעשרות אחוזים, עלויות הוכפפו לרגולציה וצרכנים קיבלו את האפשרות להשוות בין ביטוחים. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים, ועם זאת על צרכן לקחת אחריות ולבדוק עבור עצמו (או דרך סוכן ביטוח / פלטפורמה אחרת) את ההצעות השונות הקיימות בשוק, על מנת למצוא הצעות משתלמות ביותר.

ממה מושפע המחיר של ביטוח חובה לרכב?

כאמור, מחירו של ביטוח רכב (נפח 18,100) נמצא בפיקוח. אך אין זה אומר שהוא מווסת או מקובע על נקודת מחיר מסוימת. כל חברת ביטוח יכולה להגדיר את העלות הרצויה מבחינתה, כל עוד זה עומד ברגולציות של משרד האוצר. על פי כן, יש ערך בהשוואת מחירי ביטוח חובה, שכן סביר שיהיו ווריאציות. ובמילים אחרות, אין צורך לשלם את העלות המקסימלית שהמפקח אישר. בפסקאות הבאות נתאר בקצרה מהם (לפחות חלק) מהרכיבים המשפיעים על עלות הביטוח, ובכך נדגים שמדובר במעין הצעה מאוד גמישה שיכולה לנוע עם הנסיבות.

על כן, ניתן לשאול – כיצד מתומחר ביטוח חובה. בשנת 1997 הנהיג משרד התחבורה רפורמה אשר ביטלה את אחידות המחירים בשוק הפוליסות ואפשרה לכל חברת ביטוח לתמחר כרצונה. כמובן עד הרפורמה ב-2004, שלמיטב הבנתנו, הגבילה זאת. נדמה, שבאופן כללי, עלותה של פרמיית ביטוח חובה מתבססת על שני רכיבים עיקריים:

  1. נתוני הנהג
  2. נתוני הרכב

נתוני הנהג יכולים להתחשב ב…

  1. גיל הנהג
  2. וותק הנהג
  3. כמות תביעות הביטוח שהוגשו על ידי הנהג
  4. אם יש או אין שלילת רישיון, ובאיזו כמות

נתוני הרכב יכולים להתחשב ב…

  1. שנת ייצור
  2. מערכות בטיחות קיימות ברכב
  3. נפח מנוע
  4. השימוש שנעשה ברכב

מהו חוק ביטוח חובה?

חוק ביטוח חובה מורה לכל בעל רכב להחזיק ביטוח חובה בתוקף, באם הוא מתכוון להעלות את הרכב לכביש. חוק ביטוח חובה נחשב כחלק מחוק פיצויים לנפגעי תאונות.  כלומר, אם למישהו יש רכב (עם נפח מסוים), הרי שהוא יכול לרכוש ביטוח רכב (נפח 18,100) על מנת לעמוד בהוראות החוק.

האם ישנם סוגי ביטוח נוספים?

ביטוח חובה לרכב הוא לא סוג הביטוח היחידי, אלא סוג הביטוח היחידי שיש חוק המורה להחזיקו. ישנו גם ביטוח מקיף, ביטוח צד ג', ביטוח על פי קילומטרים, ביטוח נהג חדש וסוגים אחרים.

  • ביטוח צד ג' מכסה נזקי רכוש לצדדים שלישיים
  • ביטוח מקיף מכסה גם ביטוח צד ג', וגם סעיפים ביטוחיים אחרים שניתן להוסיף "להיקף" ההגנה או הכיסוי הביטוחי
  • ביטוח על פי קילומטרז הוא זה המותאם לפי שימוש.
  • ביטוח נהג חדש מיועד לנהגים "חדשים" שיש להם רישיון נהיגה פחות משנתיים.

מהו מחשבון ביטוח רכב של משרד האוצר?

מחשבון ביטוח רכב של משרד האוצר, נוצר בשיתוף עם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, מתוך מטרה להציג את שלל תעריפי הפרמיות הביטוחיות של חברות הביטוח, על מנת להציג באופן בהיר את שלל האפשרויות בשוק הביטוחי בפני הקהל הרחב. ובכך, הקהל הרחב זוכה כמו להשתתף "במכירה פומבית", אשר כל ההצעות גלויות. אלא, כמובן, שאין תחרות על פרמיות ביטוחיות ואין נציג שמעלה את המחיר למציע המשקיע ביותר. אלא שלצרכנים יש אפשרות לבדוק מהי ההצעה המשתלמת ביותר עבורם, ומהו הטווח הממוצע בשוק הביטוחי.

מחשבון ביטוח רכב של משרד האוצר נועד להיות כלי ידידותי למשתמש, שמטרתו היא להנגיש את המידע הרלוונטי בשפה פשוטה, כמו גם להציג מילון מונחים קליל ואי אילו מידעים כללים לגבי הקריטריונים המשוקללים עם קבלת תעריפי הביטוח.

מה היתרונות של השוואת מחירים דרך מחשבון ביטוח הרכב של משרד האוצר?

  1. ניתן לגשת למידע רלוונטי בשפה פשוטה ותמציתית
  2. ניתן לגשת למילון מונחים ידידותי
  3. ניתן לקבל מידע כללי לגבי פרמטרים המשוקללים עם קביעת תעריפי ביטוח החובה
  4. התוצאות השונות מוצגות ברשימה מסודרת הכוללת קישורים לאתר חברת הביטוח, כתובת למשלוח, דואר אלקטרוני, מחיר ובמקרים מסוימים אולי גם לינק לרכישה.
  5. ניתן לראות מדד שירות של חברה, כמו גם מידת המלצה של לקוחות החברה על טיפול בפניותיהם. כמו גם, מדדי שקלול תלונות הציבור שהוגשו לרשות ההון, כמו גם אחוז התביעות שאושרו ושולמו, מהירות הטיפול בתביעות ואף רמת האיכות של השירותים הדיגיטליים המוצעים.
עוד בנושא צרכנות
אינסטגרם
מהו קידום באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית שבה משתמשים יכולים לשתף תוכן ויזואלי באופן חזותי וכך לייצר קמפיינים בתחומים שונים- כל הפרטים על קידום באינסטגרם בכתבה הבאה.

קרא עוד »
אינסטגרם
מהו קידום באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית שבה משתמשים יכולים לשתף תוכן ויזואלי באופן חזותי וכך לייצר קמפיינים בתחומים שונים- כל הפרטים על קידום באינסטגרם בכתבה הבאה.

קרא עוד »
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר