מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

מה מיוחד במשקפי מולטיפוקל

משקפי מולטיפוקל

משקפי מולטיפוקל הם משקפיים מיוחדות יקרות במיוחד. הבעיה היא שברוב המקרים הלקוח מן השורה לא באמת מבין על מה מדובר ועל כן הוא גם לא יודע על מה הוא משלם.

כדי שתבינו טוב יותר על מה מדובר ועל מנת שתדעו על מה אתם משלמים, נסביר לכם מעט על משקפיים אלו.

משקפי מולטיפוקל הם משקפיים שלמעשה מכילות עדשות שיש בהם כמה מרשמים. כלומר יש חלקים במשקפיים שיש בהם מספר שונה מאשר חלקים אחרים.

המשקפיים הללו מיועדות עבור אנשים שזקוקים למספר שונה בראייה לטווח הקרוב ביחס למספר שלהם לראייה לטווח הרחוק.

מי זקוק למשקפי מולטיפוקל?

ברוב המקרים הדבר נצרך בגיל מתבגר, החל מגיל 45 -50 ומעלה. אנשים שנזקקו עד אז למשקפי ראייה למרחק, מוצאים את עצמם מתקשים לקרוא טקסטים קרובים. כמו מסך הטלפון, קריאה בספר או בעיתון וכדומה. לרוב אנחנו נראה את האנשים הללו מרימים את המשקפיים, מרחיקים את הטקסט ומנסים למקד את הראייה שיוכלו לראות את הכתוב. בדרך כלל התופעה הזו תימשך זמן מה עד שהאדם יבין שהוא חייב למצוא פתרון טוב יותר ולרכוש משקפי מולטי פוקל.

אז כאן חשוב לנו להדגיש. אנשים מאבדים זמן, סובלים מאיכות חיים ירודה רק בגלל שהם לא פונים מיד לרכוש משקפי ראייה שיתקנו את הליקויים כולם. חבל שכך. אחרי הכול דברים מן הסוג הזה לעולם לא נפתרים מאליהם וחבל על כל יום של סבל.

המבנה של עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל משלבות כאמור כמה מספרים בעדשה אחת.

יש את החלק העליון של העדשה המיועד לצורך ראיה מרחוק ויש את החלק התחתון, כאשר האדם משפיל את המבט כלפי מטה כדי לראות מקרוב, המספר יהיה שונה בהתאם לצורך. בחלק המרכזי של המשקף יהיה מספר המותאם לראייה בטווחי ביניים כמו צפייה במחשב, נהיגה וכן הלאה.

על העדשה עצמה לא רואים למעשה דבר. המשקפיים נראים רגילים לחלוטין והעדשות הן ללא כל סימון מיוחד.

בעבר, לפני שהגיעו משקפי המולטיפוקל היו המשקפיים עם הקו המפריד שבלט על גבי העדשה כאשר כל מי שהרכיב משקפיים מהסוג הזה נאלץ לוותר על המראה האסתטי והחלק של העדשה לשם כך. כאמור היום התיקון הוא הרבה יותר פשוט וכלפי חוץ אי אפשר לראות דבר.

מסתגלים למשקפי מולטיפוקל

חשוב לציין כי ההסתצגלות למשקפי המולטיפוקל היא לא תמיד כל כך קלה ומהירה. רוב האנשים מדווחים על קושי משמעותי, כאבי ראש ומספר ימים של קשיי הסגלות משמעותיים. הבשורה הטובה היא שממש תוך זמן קצר המשקפיים נעשות לחלק מהם והם מתחילים ליהנות מראייה מושלמת ממש לכל טווח.

כדי שכל זה אכן יקרה, חשוב לפנות אל אופטומטריסט מקצועי שיתאים בצורה הכי נכונה את העדשות כדי לתת מענה לכל הטווחים הנדרשים בהתאם לאורח חייו שלך המטופל.

עוד בנושא צרכנות
עוד בנושא משקפיים עיניים
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש