מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

גיוס כספים לסטארט אפ טכנולוגי

Fundraising for Start

העולם צמא ליזמים מוכשרים ולהמצאות טכנולוגיות שיוכלו לשנות לטובה חיים של מיליארדי בני אדם. יש לכם רעיון לחברת סטארט אפ טכנולוגי? רוצים להפוך את הרעיון למוחשי? המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

גיוס כספים לסטארט אפ יכול להיות תהליך מאתגר, הדרך שיזמים עוברים מהרעיון אל המוצר הפיזי לא קלה. ובכל זאת אתם כאן, מאמינים ברעיון שלכם, ויודעים שיום אחד הוא יראה אור.

ההנחה השגויה של יזמים בתחילת דרכם

קל ליזמים צעירים לחשוב שכדי לגייס כסף הם צריכים להחזיק במוצר מוגמר, אבל לא כך הדבר. נגיד אפילו יותר מזה- הרעיון שלכם לא חייב להיות המצאת המאה. השוק מחפש את החדשנות על כל צורותיה.

אם יש ברעיון שלכם ערך, אם הוא ישים ורווחי, רוב הסיכויים שתמשכו אליכם את תשומת ליבם של משקיעים פוטנציאליים.

השלבים שבהם ניתן להתחיל לחפש מימון

ההייטק מניע את הכלכלה הישראלית, אלפי סטארט אפים כבר קמו בגבולות המדינה, וחלק מהם גם הפכו לחברות בינלאומיות. ההצלחה של אותן חברות, מאפשרת לנו ולכם ללמוד על תהליך גיוס הכספים.

הנה השלבים שבהם תוכלו להתחיל לחפש השקעה:

פרי סיד/רעיון התחלתי- השלב הראשון. אתם מחזיקים ברעיון אבל עדין אין לכם צוות עובדים ועוד לא התחלתם לפתח את המוצר. השלב הזה מוקדש לרישום פטנט (אם יש אפשרות) ומחקר שוק. הוא לא דורש משאבים כלכליים גדולים ולכן רוב היזמים פונים למעגל הקרוב שלהם או משקיעים את הכסף בעצמם.

סיד/שלב ההיתכנות- השלב השני והמתקדם יותר. הרעיון שלכם כבר התחיל לקבל צורה. אתם מבצעים פרוף אוף קונספט, כותבים תוכנית עסקית מפורטת, מבצעים פיילוט במעבדה, ומתחילים לפתח את ה-MVP. השלב דורש משאבים גדולים יותר ולכן זה זמן טוב להתחיל לחפש משקיע רציני ומתאים.

דברים שחשוב לדעת לפני שמחפשים משקיע

יש לא מעט אנשים וגופים שתומכים ביזמות עסקית. ולכן, הטיפ שלנו אליכם הוא זה: שבו ואפיינו את המשקיע האידיאלי שלכם.

קל ללכת אחרי הכסף בצורה עיוורת, אבל חברה שרוצה להצליח צריכה למצוא את המשקיע המתאים, זה שיידע לתת את הערך המוסף.

מאיזה תחום הוא מגיע? מה רמת ההבנה שלו בעולם שלכם? איך הוא יכול לתרום להצלחת העסק (חוץ מהכסף)? איזה אנשים הוא מכיר? מה הויז'ן שלו לחברה? כמה הוא רוצה להיות מעורב?

כל אלה שאלות שאתם חייבים לשאול.

"מי יכול להשקיע בסטארט אפ שלי?"

קרנות הון סיכון- גופים משפטיים ופיננסיים שמגייסים סיבובי השקעה בסכומים מצטברים של עשרות ומאות מיליוני דולרים. בוחרות את ההשקעות בפינצטה, בהתאם לסיכון ול-ROI הצפוי. השקעה מקרן הון סיכון נחשבת לרוב לפעילה ומעורבת.

אנג'לים- אנשי עסקים פרטיים ועשירים שמשקיעים בחברות סטארט אפ תמורת אחוזים מהן. בדרך כלל, השקעה כזאת תדרוש אחוזים גבוהים, ותלווה בחוזה משפטי שעלול להרתיע את היזמים, ולעכב את תהליך גיוס הכספים. מומלץ לחזור לטיפים שלמעלה כדי לקבוע האם אותו אנג'ל הוא המשקיע האידיאלי מנקודת מבט על התמונה הגדולה.

גופים נוספים שיוכלו לממן את החברה שלכם הם: משרדים משפחתיים, סינדיקטים, קרנות גידור או מימון המונים.

כמו שאמרנו, גיוס כספים יכול להיות שלב מתסכל והוא עלול לקחת גם חצי שנה ולכן חשוב שתיאזרו בסבלנות ותאמינו ברעיון שלכם.

עוד בנושא טכנולוגיה
אינסטגרם
מהו קידום באינסטגרם

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית שבה משתמשים יכולים לשתף תוכן ויזואלי באופן חזותי וכך לייצר קמפיינים בתחומים שונים- כל הפרטים על קידום באינסטגרם בכתבה הבאה.

קרא עוד »
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש