מגזין הכתבות של ישראל
חיפוש

מה זה חדשנות

מה זה חדשנות

מה זה אומר חדשנות?

החיים שלנו עשויים מנקודות, כלומר: החומר שאנו רואים, הידע שאנחנו יודעים, המציאות שאנו חווים אלו הנקודות שאנחנו רואים ומכירים. רבים מאתנו מאמינים שהנקודות שאנו רואים ומכירים אלו הנקודות היחידות שקיימות ביקום הזה.

כל החלטות שלנו בחיים מתקיימים לפי אותם נקודות, החיים שלנו ממשיכים להיות כפי שנראים הנקודות האלו. וכך גם הפתרונות העסקיים וכל זה קורה על פי הנקודות שאנו מכירים, וזה מה שנקרא סטטוס קוו. כמו שאומרים "Business as usual".

החדשנות קוראת לנו

יום אחד מגיע אדם שרואה יותר נקודות ממה שאנו מכירים, לפעמים זה רעיון שאנו חושבים לעצמנו "איך לא חשבתי על זה קודם?". לפעמים זה דמיון שיש לנו. ולפעמים זה נקודות שעדיין לא יכולים להתחבר.

אלו הנקודות שהם בעצם חדשנות:

  • נקודות שאחרים פספסו.
  • נקודות שהתעלמו מהן.
  • נקודות שמזמן כבר שכחו מהן.

יהיו כאלו שישמחו מהנקודות החדשות האלו, ויחגגו את האירוע הזה. ויהיו כאלו שיעשו משהו עם הנקודות החדשות שהם רואים, וכך הם יצרו עוד מוצר חדשני עוד פתרון חדשני, זה בעצם חדשנות.

מהו מקור החדשנות?

מאיפה מגיעים אותם נקודות חדשות?

הם מגיעים מ: ידע שאנו רוכשים במהלך השנים, נקודות בלתי צפויות שחברו יחד, רעיונות שעולים לנו בראש, והזדמנויות שמדי פעם מגיעות, והכי חשוב מהדמיון שלנו.

אש – זה אחד מהנקודות האלו שאנו מדברים עליהם.
גלגל – זה נקודה חדשה
אופניים – זה גם נקודה חדשה
מכונית… מחשב… טלפון… אינטרנט…

למעשה הנקודות האלו שאנו היום מכירים הם היו בעבר, נקודות שאחרים פספסו, נקודות שהתעלמו מהן, ובעצם נקודות שעדיין לא התחברו יחד!

אז מה זה באמת חדשנות?

חדשנות זה הנקודות שאנו מפספסים, חדשנות זה הנקודות שעדיין לא חיברנו יחד, חדשנות זה הנקודות שאנחנו מתעלמים מהן. כאשר אנחנו מחברים את הנקודות שאנחנו מכירים נוצרים דברים מדהימים, נוצר האש, האופניים, המכונית, המחשב וכו'… כל מה שאנחנו צריכים לדעת זה שהנקודות האלו הכרכיים להמשך ההתקיימות שלנו ביקום.

אז מה הנקודה שאתה או את רואים?

לפעמים מתחבר לנו נקודות בראש, זה מרגיש כמו שיר של מלאכים. אבל תוך זמן קצר אנחנו נכנעים למציאות הקיימת ולא מאמינים שנצליח לחבר את אותם נקודות. ובמקרים מסוימים יורד לנו הביטחון והאמונה בעצמנו וברעיונות שלנו.

אנשים גדולים שנזכרים לדורות אלו אותם אנשים שלא מוותרים, ומחברים את הנקודות האלו.

יש לך רעיון? תגשים אותו נקודה •

עוד בנושא חדשנות
Cloud services
שירותי ענן לעסק

חברת נטקור מתמחה בפתרונות שירותי ענן לעסק המאפשרים לנו להחליף את החומרה של המערכת הממוחשבת בעסק ללא חשש מפגיעה במאגר הידע של החברה. המערכת נמצאת

קרא עוד »
מחפשים כתבה?
נא להקליד בשורת חיפוש את הכתבה שאתם מחפשים, או שתוכלו לדפדף באתר
חיפוש